Heel Laos door gereisd - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Ellen Spek - WaarBenJij.nu Heel Laos door gereisd - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Ellen Spek - WaarBenJij.nu

Heel Laos door gereisd

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 Juli 2014 | Laos, Don Det Tok

Ik zie dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Ik ben altijd wel bezig, het is vaak moeilijk om tijd te vinden om mijn blog te schrijven. Maar vandaag doe ik weer een poging. Ik zal het allemaal wat korter houden.

Laat ik beginnen bij de laatste dagen in Laos.
Ik ben nog twee dagen in Vang Vieng gebleven. De ene dag ben ik wezen bergbeklimmen. Dit is echt super leuk, maar ook doodeng. De hoogste berg is 20 meter hoog en soms is het moeilijk om de juiste plek te vinden waar je je handen of voeten moet plaatsen. Ondertussen wordt van beneden geroepen waar ik mijn handen moet plaatsen, heel frustrerend dat 10 meter lager ze precies zien waar je moet zijn terwijl ik die er bovenop zit niet verder kom. Uiteindelijk een top dag gehad. De volgende dag ben ik naar de blue Lagoon gegaan. Een super mooie blauwe oase midden in de natuur. Het water is super helder en ze hebben er schommels gebouwd en een boom die als springplank dient, erg leuk. Het is ongeveer 7 km op de fiets om daar te komen, wat prima te doen is, jammer dat ze vergeten waren te zeggen dat het grootste deel een kiezelweg is, pff dat was wel even afzien :D.

Vervolgens ben ik via Vientiane (niet heel veel te doen) naar Pakse gegaan. Hier weer een vriendin ontmoet uit Thailand. Erg leuk om weer samen te reizen voor een paar dagen. In Pakse huren we (met zo’n vieren) scooters voor twee dagen en rijden door de bolaven plateaus. De natuur is hier heel mooi, hoge watervallen, coffee plantages, een geweldige homestay gedaan bij mamapap, veel dorpjes gezien, marktjes en vooral heerlijk door de natuur gereden met leuke mensen.

Daarna door gereisd naar Don Det (4000 islands). Hier vinden we een bungalow voor nog geen 1,25 euro per persoon per dag inclusief badkamer (soort van) en terras met hangmat voor de deur. Het eiland is deels toeristisch, maar als je wat verder door loopt, loop je door de rijsvelden langs de koeien en buffels (bijna aangevallen door een paar buffels). Na wat ren en spring acties veilig aangekomen in onze bungalow. De volgende dag hebben we een kayak tour gedaan tussen de eilanden door. De natuur is erg mooi hier. We stoppen onderweg bij twee waanzinnige watervallen. De watervallen zijn erg breed en er lijkt maar geen einde aan te komen. Tijdens het kayakken zien we in de verte een paar dolfijnen, je moet wel heel goed kijken. Verder heb ik hier een beetje gerelaxed. De laatste avond viel de elektriciteit uit op heel het eiland en overal in de straat waren kaarsjes. Eindelijk hebben we gebarbequed in een van de restaurants en gedinerd bij kaarslicht, super gezellig en ook wel romantisch.

Ik heb nu nog een week de tijd om weer terug te reizen naar Luang Prabang, aangezien ik vanaf hier een vlucht heb geboekt naar Hanoi in Vietnam. Ik reis via Vientiane en Vang Vieng terug naar Luang Prabang. Ik heb in Luang Prabang nog een Laos massage genomen. Ik dacht dat is leuk een massage nemen wat types is voor dat land. Niet zo’n goed idee. In Laos gebruiken ze vooral hun duimen waar ze superhard mee drukken op de meest onmogelijke plekken. Dat was echt een uur afzien, veel te hard. Ik heb een week later nog last gehad van mijn slaap.Volgende keer even goed vragen wat de massage inhoud.

Het is heerlijk om voor de verandering eens het vliegtuig te pakken in plaats van de bus. Kan niet wachten om Vietnam in te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Zuid Oost Azie

Backpacken en vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Vietnam !

07 Juli 2014

Heel Laos door gereisd

03 Juni 2014

Laos 1 maand onderweg

03 Juni 2014

Thailand

12 Mei 2014

Bijna niet op reis
Ellen

Actief sinds 21 Jan. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10743

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 17 November 2014

Zuid Oost Azie

02 Februari 2011 - 28 April 2011

Incredible India

Landen bezocht: