Bijna niet op reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Spek - WaarBenJij.nu Bijna niet op reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Spek - WaarBenJij.nu

Bijna niet op reis

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hier is dan mijn eerste blog vanuit thailand. 6 mei ben ik vertrokken uit Nederland, ik moet zeggen dat het afscheid nemen toch wel moeilijk was, veel geknuffeld, foto's gemaakt nog maar weer eens gedag gezegd en uiteindelijk toch maar door de duane gegaan. Nog een beetje verdrietig van het afscheid loop ik naar de borden om te kijken waar ik heen moet, staat er gewoon bij mijn vlucht gate is closing. Ik heb nog nooit zo hard gerend, helemaal buiten adem kom ik bij de gate aan (wat een lang pokke stuk was dat) zaten ze al op mij te wachten. gelukkig mocht ik nog mee. Ik heb er zeker een kwartier over gedaan om weer een normaal hartritme te krijgen en om een beetje op adem te komen. pfff ik ben nog niet vertrokken of mijn eerste avontuur zit er al op.

Vliegen ging verder prima, ik zat beide keren bij de nooduitgang, dus had genoeg ruimte. Bij aankomst heb ik gelijk te maken met het regenseizoen, want ik haal een natte backpack van de band af :S. Eerste dag Bangkok heb ik lekker rustig aan gedaan. In het hostel heb ik een duits meisje ontmoet en daarmee Bangkok verkent, visa voor vietnam geregeld, telefoonkaart gekocht alle benodigde dingen gedaan.

Woensdag floating market. Eerst een stukje met de speedboat varen en daarna met de slowboat. Het was wel leuk, maar helaas zo toeristisch geworden. Je kan weinig eten kopen alleen veel souviniers. Voor de middag hebben we nog niks geboekt. Eliz (duitse) en ik zijn beetje door de vele straatjes van Bangkok aan het struinen en besluiten om een voet en been massage van 30 min en een nek en rug massage van 30 te nemen. De eerste massage was heerlijk en erg relaxed. Bij de tweede massage zegt ze opeens are you relaxed oke now I count to 3, 1,2 no you stay relax oke 1,2,3 en toen draaide ze me in een soort halve maan vorm een kant op dat niet erg gebruikelijk is. En zo ging ze nog wel even door. In de avond nog naar chinatown gegaan. Overal kan je heerljik eten.

De laatste dag in Bangkok gingen we naar the Grand Palace rond 11.30 blijkt het om 12 uur dicht te gaan vanwege een of ander iets (geen idee wat). Naja dan maar aan het eind van mijn reis doen. Uiteindelijk een kleine tempel bezocht, ook erg leuk. Rond 5 uur terug naar het hostel om mijn paspoort met visa te krijgen. In het hostel aangekomen blijkt mijn visa er nog niet te zijn. De receptie ging gelijk bellen en 20 min later zeiden ze dat het opgelost was en ze me wel willen brengen. Gelukkig dacht ik toen nog, totdat ik zag wat mij vervoersmiddel werd. Ik moest achterop een brommer met tas voor, bacpkack achter in het spitsuur van bangkok. Gelukkig kreeg ik wel een helm. Dus ik achterop een hand achter stevig vast geklemt, de ander voor op de schouder van mijn bestuurder. Aan het eind had hij een hele natte zweterige schouder door mij :P. Pfff wat een gekke huis tussen al die auto's door, dan weer hard optrekken als hij weer een gaatje vond. Ik vond het erg spannend maar tegelijkertijd ook geweldig. Ik was even een local. Alles ging goed tot dat ik moest afstappen. Ik was even vergeten dat ik een backpack op mijn rug had, met als gevolg dat ik blijf haken, mijn gewicht verlies en op de grond val. Mijn bestuurder wou me wel helpen , maar moest ook zo hard lachen, haha. Gelukkig alleen een schaafwondje op mijn hand. Mijn paspoort wordt ergens tussen wat etenswaar tevoorschijn getoverd in een piepklein vreemd winkeltje (eerder een hokje), maar mijn visa zit er in met de goed datums dus ik ben tevreden. Het tweede stuk achterop de brommer naar het treinstation ging wel helemaal goed en dit keer stap ik af als een echte pro.

9 mei Ayuthaya
in het nostel heb ik een jongen uit kroatie ontmoet en we besluiten samen de tempels te bezoeken. Op de fiets naar de eerste tempel. Hier kopen we een combiticket van 6 tempels, weten we gelijk welke de moeite waard zijn om te bezoeken. Ieder tempel complex is verschillende. We zien ook de boeddha die helemaal overwoekert is door een boom. Na ongeveer een uur, anderhalf uur onderweg heb ik al bijna 3 liter water opgedronken en nog geen een keer naar de wc geweest. Ik denk dat je dan wel een voorstelling kan maken van hoe ik eruit zag, het was echt zo warm. Tijdens het fietsen kom ik er achter dat ik een gat in mijn broek heb (gister gekocht) bij mijn kruis bijna van knie tot knie. Knap lastig dan om te fietsen en alles proberen te bedekken. Op weg naar de vierde tempel rijden we langs een olifantenkamp. Je kan als toerist een rondje op de olifant boeken en je rijdt dan langs verschillende tempels. De olifanten lopen echt heel dicht langs je. De kroatische jongen wilt daar wel een foto van. Terwijl ik wacht tot een olifant naast hem loopt, loopt er links van mij een olifant langs en tegelijkertijd komt er rechts van mij een olifant achterlangs. Met als gevolg dat ik precies tussen de twee olifanten in kom te zitten, aaaachhhh. Ter info olifanten zijn echt groot. Na de vierder tempel hadden we het echt gehad met de hitte en zijn we even in het hotel bijgekomen. Rond 4 uur nog een boottocht gedaan, veel minder toeristisch dan de floating market, echt super leuk. Ook nu weer wat tempels gezien. Eindstop was the night market er hier wederom weer lekker gegeten.


10 mei aangekomen in Chiang Mai en echt een geweldige dag gehad. Eerst heerlijk geslapen in de sleepertrein. Ik begin al aardig te wennen aan thailand. Je ontmoet ook zoveel nieuwe leuke mensen en tot nu toe kan ik vaak meerdere dagen met iemand reizen. En in chiang mai reis ik verder met twee canadese die ik in Bangkok heb ontmoet. We boeken met een groep van uiteindelijk 8 mensen een OLIFANTENCAMP die olifanten opkoopt van locals en ze vervolgens goed verzorgt. Bij aankomst zijn we alle nog wat voorzichtig en giebelig als we ze morgen voeren. Vervolgens mogen we ze ook rijden. Je moet dan op het nek zitten en je benen achter hun oren klemmen. Ik krijg de special en mag alleen op een olifant rijden :D. Wauw wat is dit geweldig. we lopen langzaam naar de rivier om ze te wassen. Opeens stopt ze om even lekker kaar kont tegen de stenen te schuren, waardoor ik lekker heen en weer wordt geschut. Ik had ook alleen een stuk touw om aan vast te houden. Tja als je jeuk hebt moet je even krabben. Tijdens het wassen gooide we water over ze heen om al het modder wat ze even daarvoor over ons beide had gespoten eraf te spoelen. Het is echt verbazingwekkend hoe snel je je op je gemakt voelt bij de olifanten. Ik sta nu rustig tussen drie olifanten in met water te gooien naar een van de verzorgers, zo bizar. Na het wassen nog even op de olifant die ons naar een mooi uitzichtpunt bracht. Ik moet zeggen dat mij trip nu al meer dan de moeite waard is. Het is zo'n gezellige groep, dat we besluiten om met de hele groep naar een ladyboyshow te gaan. Dit is echt zo grappig. Een jongen van onze groep was erg populair bij de ladyboys en werd dat ook flink onder handen genomen :D.

De volgende dag lekker rustig aan gedaan. in de ochtend naar een tempel hoog op de berg in chiang mai geweest. Mooie tempel en een geweldig uitzicht. We zijn alle nog moe van de reis en besluiten 's middags lekker te relaxen bij een zwembad bij een hotel 5 min verderop. in de avond zijn we nog naar de night market gegaan. Hier heb ik havianas gekocht voor het gigantische bedrag van 4 euro en ook een nieuwe broek. Hopelijk houdt deze het wel langer dat 2 uur vol.

Al met al moet ik bekennen dat een week genoeg is om verliefd te worden op Thailand en je thuis eigenlijk bijna niet meer mis. Misschien nog een klein beetje :D.

Tot mijn volgende blog
Liefs Ellen


  • 12 Mei 2014 - 15:04

    Dorien:

    De foto's met die olifanten zijn echt super gaaf! en wie blijft er met het wassen van de olifanten weer het langst op ze zitten? Ellen. En je bent volgens mij ook het meest gefotografeerd. Dus foto's genoeg :). Have fun!!! Xx

  • 12 Mei 2014 - 15:04

    Dorien:

    De foto's met die olifanten zijn echt super gaaf! en wie blijft er met het wassen van de olifanten weer het langst op ze zitten? Ellen. En je bent volgens mij ook het meest gefotografeerd. Dus foto's genoeg :). Have fun!!! Xx

  • 12 Mei 2014 - 17:52

    Alain:

    Leuk hoor om je op deze manier te volgen
    Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Zuid Oost Azie

Backpacken en vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Vietnam !

07 Juli 2014

Heel Laos door gereisd

03 Juni 2014

Laos 1 maand onderweg

03 Juni 2014

Thailand

12 Mei 2014

Bijna niet op reis
Ellen

Actief sinds 21 Jan. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 10745

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 17 November 2014

Zuid Oost Azie

02 Februari 2011 - 28 April 2011

Incredible India

Landen bezocht: